FAQ

- VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

Nästan alltid är man så ivrig när man packar upp sina nya leksaker att man inte bryr sig om att läsa eller kolla ordentligt... Så därför har vi sammanställt de absolut vanligaste frågorna vi brukar stöta på här på en egen frågesida.

 

 

Hur registrerar jag min nya maskin? 

Gå till Silhouettes hemsidasilhouetteamerica.com/setup och följ stegen där.

 

Var hittar jag mina gratis bilder?

Gå till Silhouettes hemsida och gör steg 5 i setup-guiden (silhouetteamerica.com/setup) för Cameo och Curio. Steg 4 om du har en Portrait eller Mint.

 

Hur får jag min gratis månad i Silhouette Store?

När du registrerar din maskin (silhouetteamerica.com/setup) får du en tillgodokod till ett värde av 25$. Detta motsvarar en månads prenumeration i Silhouette Design Store. Koden syns på sidan så fort du har klickat på att skicka in registreringen. 

Har man gått vidare och missat koden, så finns den även under "My account" på Silhouettes hemsida. Logga in och scrolla ner tills du ser rubriken "Unredeemed trial subscription codes". 

Har du registrerat maskinen, men ändå inte har någon kod under "My account", behöver du maila till Silhouettes support, så kan de ge dig den kod som reserverades åt dig vid registreringen. 

 

Jag hittar inte installationsskivan?

Det är för att det inte finns någon. Programmet Silhouette Studio laddar du ner från Silhouettes hemsida när du gör steg 4 för Cameo och Curio, steg 3 för Portrait och Mint. Då säkerställs att du alltid får den nyaste versionen.

 

Designer Edition/Designer Edition Plus/Business Edition fanns inte med i min leverans, när får jag den?

Din licensnyckel står med på din följesedel som serienummer, eller så har du fått den mailad till dig. Ladda ner Silhouette Studio från Silhouettes hemsida. Det är hela programmet du laddar ner, men i basversionen är vissa funktioner låsta och du använder din licensnyckel i programmet för att låsa upp dem. Se "Silhouette Studio® - Hur gör jag för att uppgradera min programvara?"

 

Hur många gånger kan jag använda koden för uppgradering av Silhouette Studio?

Du kan använda samma kod på tre datorer samtidigt. Behöver du byta dator kan du avinstallera uppgraderingen på gamla datorn först för att på så vis få tillbaka en installation. Du hittar mera information under "Silhouette Studio® - Hur gör jag för att uppgradera min programvara?"

 

Jag hittar inte någon manual?

Manualen ligger inne i mjukvaran Studio. På så sätt kan de alltid uppdatera den och hålla den aktuell. Användarmanualen finns under hjälp-menyn i menylisten längst upp.

 

Jag kan inte skicka något till min nya Cameo 4, knappen är inte aktiv! 

När du köper en ny Cameo 4 behöver du först uppdatera programvaran i maskinen. När du har gjort det kommer knappen att bli aktiv. 

Här har det blivit lite tokigt i översättningen av programmet till svenska. Den engelska texten är en rad och då syns raden under, som är en länk där det står "Update now". I den svenska versionen har den länken hamnat under kanten då översättningen är två rader! 

Tittar man noga kan man se tre prickar precis vid kanten som tillhör länktexten och kommer man åt att klicka på dem, så kommer uppdateringen att hoppa igång.

Kommer man inte åt, så får man tillfälligt ändra programmet till engelska (se nedan hur du ställer om språket), så kommer länken att synas. 

När programmet är uppdaterat, så kommer skicka-knappen att bli aktiv och du kan börja använda maskinen.

 

Hur ställer jag om språket till svenska?

När du har öppnat Silhouette Studio så finns det nere i högra hörnet (i design-fliken) ett litet kugghjul. När du trycker på den får du upp en meny. I översta menyvalet; "General", finns det längst upp en ruta där du kan välja språk.