LEVERANSVILLKOR

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om något känns oklart.

Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar ni kundtjänst med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig! Vid ändringar i order som redan levererats gäller särskilda villkor.

Utlämningsställe

Paketet levereras alltid till närmaste utlämningsställe, om inte annat är överenskommet. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning.
Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order

Leveranstid

Se leveranstiden i respektive produkts informationstext. Leveranstiden är vanligtvis 1 - 5 arbetsdagar från beställningsdagen, se info på den enskilda produkten. Vid slut i lager kan produkt finnas hos leverantör. Produkter som måste beställas tar ytterligare någon eller några dagar att leverera. Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post eller telefon om detta utan dröjsmål. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.

Dröjsmål i leverans

Vid eventuell leveransförsening meddelas du om detta via e-post eller telefon snarast möjligt efter beställningstillfället. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet enligt Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella felaktigheter i vårt lagersaldo.

Transport

All transport sker med hjälp av Schenker, Postnord, DHL, Fedex eller överenskommet fraktalternativ.
Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till Schenker, Postnord, DHL, Fedex.

BETALNINGSVILLKOR

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på Folier.se. Genom att beställa varor på Folier.se, accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Enligt lag måste du vara över 18år för att få göra en kortbetalning på Foliser.se

Rea/Erbjudanden

REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Folier.se reserverar sig mot eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i delleveranser.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

EJ uthämtat paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 200SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 10 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 50 SEK samt dröjsmålränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter

Priser

Alla priser på Folier.se är angivna i SEK, exklusive moms (om inte inklusive moms valts). På din beställning tillkommer en leverans och serviceavgift på alla beställningar, som inte uppgår till fraktfri leverans.

Kortbetalning – Smidigt och säkert

Vi erbjuder våra kunder att betala direkt online med kortbetalning och direktbetalning via bank. Ingen kortavgift debiteras. Vi förbehåller oss rätten att neka köpet om kortet saknar giltighet eller om köpesumman inte finns tillgänglig för debitering.

Efter att ni i kassan valt att betala ert köp via kortbetalning förflyttas ni vidare till ett betalfönster som guidar er genom köpet. Vi accepterar köp med Visa, Mastercard, American Express och direktbetalning via bank.

För att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar på Folier.se online samarbetar vi med DIBS för inlösen av konto-/kreditkortsbetalningar samt direktbetalningar via internetbank. DIBS garantera snabb och säker betalning och uppfyller kraven för PCI-DSS. Säkerheten en av de viktigaste hörnpelarna i DIBS lösningar. DIBS är certifierade av både svenska och utländska banker och kortföretag. All information som rör din betalning krypteras med SSL (Secure Sockets Layer) vid överföring till DIBS och dina kortuppgifter varken registreras eller lagras av Foliser.se. Observera att du måste ha målsmans tillstånd för att handla på Folier.se om du är under 18 år!

Läs mer om DIBS här.

 

Klarna Faktura - betala om 14 dagar

Väljer du faktura får du hem fakturan tillsammans med dina beställda varor. Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Det tillkommer en faktura-avgift på 49 kr vid order under 500 kr. Vid köp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Klarna AB. Företag som vill handla för ett högre belopp är välkomna att kontakta Folier.se

Läs mer om Klarna Faktura här

Klarna Delbetalning

När du väljer delbetalning som betalningsalternativet i kassan får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt. Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Klarna AB sammanställer dem på en kontofaktura månatligen. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Följande alternativ finns för delbetalning:

  • 3 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 95 kr)
  • 6 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 295 kr)
  • 12 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 395 kr)
  • 24 månader, Konto 19,9% årsränta (betala 1/24 av totalbeloppet eller minst 50 kr i månaden)
  • 36 månader med 9,95 % årsränta (uppläggningsavgift 395 kr)

Aviavgift om 29 kr tillkommer på samtliga alternativ.
Läs mer om Klarna Konto här.

BYTES OCH RETURRÄTT

Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick.
Kläder får provas, men ej användas. Retur- och bytesrätten gäller inte underkläder. Alla etiketter ska finnas kvar på varorna. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong.

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.

Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur.

Du måste själv bekosta returporto. Retur måste skickas som Företagspaket till Folier.se/Specialfolie Sverige AB, c/o DreamLogistics, GFanergatan 14 B, 566 33 Habo. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse!

Folier.se åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Om du vill byta storlek på en vara måste du själv göra en ny order via Folier.se. Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.

Ångerfrist och meddelande

Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från Folier.se/Specialfolie Sverige AB eller genom vår kundtjänst har du därför enligt Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot din beställning. Du behöver meddela vår kundtjänst om du önskar utnyttja din ångerrätt på telefon 08-554 240 60 mellan kl 9-16 (helgfria vardagar) eller via e-post support@folier.se 

För att snabbare kunna hantera ditt ärende vid ångerrätt ber vi dig uppge följande information:

  • Ordernummer (finns på din orderbekräftelse)
  • Fakturanummer (om du handlat mot faktura)
  • Namn och artikelnummer på de produkter du vill returnera.

Tänk på att du måste returnera senast inom 14 dagar från det att du meddelade att du vill utnyttja ångerrätten för att denna ska gälla. Enligt gällande lagstiftning står du som konsument för kostnaden för returfrakten. Tänk på att spara ditt inlämningskvitto då det är du som ansvarar för returen till oss!

Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

 

Återbetalning

Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka snarast efter mottagande eller inom de lagstadgade 14 dagarna om du har försett oss med en kopia på ditt inlämningskvitto. Återbetalning sker med hela summan för returnerade vara/varor inklusive frakt.

Om du har betalat med kort återförs returbeloppet till ditt konto. Har du betalat med faktura eller konto så reglerar vi detta mot ditt saldo.

Reservationer

Folier.se/Specialfolie Sverige AB reserverar sig för slutförsäljning samt att varor kan utgå ur sortimentet. Vid fotografering används noggrant kalibrerad utrustning och vi eftersträvar att produktbilderna skall återge produkten så nära verkligheten som möjligt men reserverar oss för att avvikelser kan förekomma.

Vi reserverar oss även för eventuella felaktigheter i lagersaldo samt förbehåller oss rätten att korrigera priset i efterhand om det är uppenbart fel. Folier.se/Specialfolie Sverige AB förbehåller sig också rätten att utan avisering ändra innehållet på hemsidan.

Folier.se/Specialfolie Sverige AB kan ej hållas ekonomiskt ansvariga för händelser eller skador som ligger utanför vår kontroll.

REKLAMATIONER

Om en vara inte motsvarar beskrivningen, avviker väsentligt eller är behäftad med fel har du rätt att reklamera och returnera denna. I Sverige har du reklamationsrätt i 3 år från den dag du köpte produkten. Tänk på att endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, denna omfattar t ex inte normalt slitage eller skada som uppstått på grund av felaktig hantering.

Vid reklamationer ber vi dig att använda den bifogade fraktetiketten, saknas denna vänligen kontakta vår kundtjänst på telefon 08-554 240 60 mellan kl 9-16 (helgfria vardagar) eller support@folier.se varpå vi skickar en ny till dig. Vid eventuella reklamationer står Folier.se/Specialfolie Sverige AB för kostnaden av returfrakten.

Vänligen observera att vi inte har möjlighet att i efterhand ersätta kostnader för returfrakt. 

PERSONUPPGIFTSLAGEN (PUL)

Dina personuppgifter skyddas av Personuppgiftslagen, PUL (SFS 1998:204). Denna lag bygger på EU-direktiv från 1995 och avser att öka skyddet för privatpersoners personliga integritet med hänsyn till det ökade antalet register och sammanställningar som lagras elektroniskt. Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får ta del av när du anmäler dig för köp eller besöker vår hemsida kommer att behandlas av Folier.se/Specialfolie Sverige AB i egenskap av personuppgiftsansvarig.

Informationen kommer att användas i syfte för att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig. I detta syfte har vi också behov av att kunna föra över dessa uppgifter till våra samarbetspartners. Informationen som samlas för att kunden ska kunna genomföra ett köp används endast för detta ändamål och kommer inte att spridas till någon utomstående, förutom i samband med att din beställning behandlas. Vi kommer under inga omständigheter att sälja dina uppgifter vidare.

Leveransadress och leveransvillkor är information som endast vår frakt- och betalningspartner får ta del av. I praktiken innebär det att alltså denna typ av information ligger utanför vår direkta kontroll.

Du har alltid möjlighet att ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta kan du ändra uppgifterna eller välja att ta bort dem.

Force Majeure

Foliser.se är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Lagen om distanshandel

Folier.se följer lagen om distanshandel. Läs mer här.

Tvist

Vid eventuell tvist kommer Foliser.se att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationerl

FÖRETAGSUPPGIFTER

Foliser.seSpecialfolie Sverige AB, Box 15, 151 21 Södertälje

Telefon: 08-554 240 60

e-post:support@folier.se

Vårt organisationsnummer är 556770-8762.

Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan kl 09.00-16.00.

Stäng